نحوه رنگ آمیزی و نقاشی کناف ساختمان

در ابتدا باید بگویم نقاشی کناف کار پرزحمت و بسیار دقیقی است. (البته در مقابل نقاشی دیوار و سقف گچی و در و پنجره) پس مطمئن باشید نقاشان تازه کار کم حوصلا و کسانی که قیمت آنها بسیار پایین تر از بقیه است نمیتوانند کار را خوب رنگ آمیزی کنند. در نظر داشته باشید این اختلاف قیمت در برابر هزینه های شما برای تزئینات بسیا کم است.و در پایان حتی اگر کل فاکتور نقاش رو هم ندهید منزل ویا محل کار شما درست نخواهد شد.

رنگ آمیزی کناف

روش اصولی که خود شرکت کناف به آن تاکید دارد این است که پس از دو دست بتونه درزگیری کناف کلیه سطوح ماستیک شود. (لایه ای نازک از بتونه بروی کلیه سطح کشیده شود )سپس کار آستر شده و لکه گیری شود و رنگ نهایی زده شود این روش باعث سیقلی بودن کار پس از اتمام میشود و ماستیک منفزهای بسیار کوچک کاغذ روی کناف را پوشانده و سطح کار صاف میشود البته این کار بسیار وقت گیر و در نتیجه قیمت نقاشی و رنگ آمیزی زا بالا میبرد . در ضمن در سطوح و دکورهایی که سطح مسطح زیاد دارند عقلانی به نظر نمی‌‌‌رسد. سومین نکته عدم دسترسی آسان به بتونه های ماستیک کناف ایران است متاسفانه در کاشان این نوع بتونه موجود نیست.

در روش دوم معمولا دو دست بتونه درز گیری را به طور کامل انجام داده ولی با این تفاوت که دست دوم آن را با دقت و کیفیت بیشتری میزنند و به صورت پهن تر و قطور تر اجرا میکنند .سپس با سمباده بسیار به سطح مطلوب آستر میرسند البته سطح بتونه شده به راحتی ساییده میشود و اصطلاحا سمباده خور بسیار خوبی دارد بعد از آستر کردن کار موارد ریز حل نشده را از قبیله خط و خش های ریز را با بتونه پلاستیک بر طرف ساخته و سطح کار را زیر پوشش نهایی میبرند. این روش برای سطحهای صاف و بدون قوس که بتونه های مکرر برای گرد کردن آنها نیاز نیست به کار میرود سرعت بالایی دارد و معمولا سطح وسیع کاغذ کناف مشکلی از لحاظ عدم صاف بودن ایجاد نمیکند . معمولا در کناف ما در نهایت بیشتر دوست داریم سطح حالت پوست تخم مرغی داشته باشد که در این روش با غلطک کاری به این سطح می‌رسیم.

نقاشی کناف

بعضی از نقاشان نیز بعد از دو دست بتونه درزگیری کل کار را  از جنس بتونه روغنی ماستیک مینمایند. بتونه روغنی با کناف سازگاری ندارد و نکته بعدی این است که به علت ضخامت بسیار کم آن (در حد یک دهم میلیمتر است)مشکلات کار را به طور کامل حل نمینماید البته ضخامت بیشتر آن نیز باعث ترک های ریز میگردد پس در کل روش مطلوبی نمی‌باشد.

البته بعضی دیگر مانند روش دوم عمل مینمایند با این تفاوت که لکه گیری را با بتونه نقاشی کناف انجام میدهند. این بتونه از جنس خود کناف است و سازگاری خوبی با سطح دارد علت عدم استفاده بعضی از نقاشان از آن قیمت آن است که در مقایسه با بتونه پلاستیک بیشتر است و بعضی دیگر آشنایی لازم را ندارند. ولی قدرت بسیار بیشتری از بتونه پلاستیک دارد و در کار های قوس تا 3 الی 5 سانتیمتر نیز میتوان از آت استفاده نمود . و کار را به صورت کامل لکه گیری نمود.

Check Also

نصب ستونهای چوبی

پس از اتمام کلاف زیرکار و مشخص نمودن محل دقیق ستونها، الوارهای ستون بوسیله اتصالات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *