نحوه نصب چمن مصنوعی

نخستین نکته در مورد نصب چمن مصنوعی این است که این محصول را بر روی چه سطحی می‌خواهید استفاده کنید. به صورت کلی دو نوع زیرسازی وجود دارد. زیرسازی سخت یا Bound و یا زیرسازی غیرسخت یا Unbound. زیرسازی‌های سخت شامل بتون، آسفالت، کاشی، موزائیک، سرامیک و یا هر سطح سخت و محکم دیگر هستند که براحتی می‌توان چمن مصنوعی را بر روی آنها نصب کرد. در این نوع زیرسازی‌ها تنها باید سطح کار را تمیز و برای نصب آماده کنند.

در سطوع غیرسخت، مانند باغچه‌ها و خاکهای دانه‌بندی شده، ابتدا باید زمین عاری از علوفه و سایر گیاهان شود. سپس از شن و ماسه‌های دانه‌بندی شده باید استفاده کرد. پس از ریختن شن و ماسه‌های دانه بندی شده در زمین، محل نصب باید کوبیده یا کامپکت شود. سپس زیر چمن یک لایه ۲۵۰ گرمی ژئوتکسایل انداخت و چمن را نصب کرد. در نصب اینگونه زیرسازیها می‌توان از میخهای بلند استفاده کرد.

برشکاری

رولهای استاندارد چمنهای لنداسکیپ سی سی گراس، دو متر (عرض) در ۱۵ متر (طول است)، بنابراین در بسیاری از مکانها باید براساس ابعاد، برشکاریهای لازم صورت گیرد تا چمن همه سطح را پوشش دهد. خریداران می‌توانند براساس مکانی که برای نصب درنظر گرفته‌اند، چمن را برش دهند و کنار هم بر روی زمین پهن کنند. در این بخش برش حتما باید از فاصله بندهای چمن باشد.

اوورلب

اوورلب در حقیقت به لب به لب کردن چمنها برای آغاز چسبکاری گفته می‌شود. پس از برشکاری چمن برای محل نصب، تکه‌های چمن در خاب همسو باید کنار هم قرار گیرند. در این مقطع احتمال دارد بخاطر کج شدن برشکاری اولیه، دو لب چمن کنار هم به صورت مماس قرار نگیرند که در این مقطع باید با کاتر لبه‌های اضافی را برای قرار گرفتن دقیق دو لبه کنار هم برید.

چسب زنی

بعد از اوورلب کردن چمن که تاکید می‌شود خاب چمن باید همجهت باشد، بین دو بخش چمن یک نوار اتصال به عرض ۲۰ سانتی متر قرار می‌دهیم و این نوار را به طور کامل به چسب مورد تائید شرکت که مخصوص چسباندن چمن مصنوعی است، آغشته می‌کنیم. سپس چمن را به آهستگی روی این نوار قرار می‌دهیم. پس از این کار چمن چسبانده شده باید بی حرکت بماند تا چسب خشک شود.

نصب نهایی بر روی زمین

بعد از اینکه تکه‌های مختلف چمن براساس ابعاد مورد نظر ما به یکدیگر چسبانده شد، باید گوشه‌های اطراف چمن را با همان چسب مخصوص چمن بر روی زمین چسباند. در این بخش یا می‌توانیم همه دور چمن را بر روی زمین بچسبانیم و یا اینکه نقاط مشخصی را بر روی زمین چسب بزنیم.

البته در برخی از روشها از میخ و یا پیچ هم برای نصب نهایی می توان استفاده کرد.

Check Also

نصب ستونهای چوبی

پس از اتمام کلاف زیرکار و مشخص نمودن محل دقیق ستونها، الوارهای ستون بوسیله اتصالات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *