تکنولوژی Column Shoes یا کفشک ستون

امروزه به دلایل متعدد ومشکلات خاص کارگاهی وحتی محدودیتهای زمانی مجبور به استفاده از تکنولوژی های خاصی برای پیشبرد پروژه های عمرانی هستیم. یکی از این تکنولوژیها ؛ کفشک ستون میباشد.این تکنولوژی یکی از راههای موثروکاربردی برای اتصال ستون بتنی به فونداسیون میباشد.برای این اتصال از بولتهای پرمقاومت استفاده می شوند(Rebar Anchor Bolts).

این تکنولوژی برای بارگذاری های کم تا متوسط استفاده میشود ودر بارگذاری های حجیم یا سازه های مرتفع کاربردی نیست و دارای مشکلاتی می باشد. این تکنو لوژی به اندازه کافی مقاوم بوده ودر حین نصب ستونها نیاز به مهار جانبی موقت ندارد.دراین تکنو لوژی ابتدا ستونها در کارخانه مربوطه وبصورت پیش ساخته وبا نظارت دقیق ساخته شده وسپس به محل کارگاه منتقل می شوند.قبل از بتون ریزی ستونها ؛ بیس پلیت طبق محاسبات با ابعاد واندازه مناسب در انتهای ستون نصب شده وسپس بتون ریزی انجام می شود. در برخی موارد نیز بیس پلیت حذف شده و از بولتهای مخصوصی استفاده می شود . درگام بعد ستونها بر روی بولتهایی که در زمان بتن ریزی فونداسیون کار گذاشته شده اند متصل می شوند وبوسیله پیچ و مهره محکم در جای خود بسته می شوند .همچنین پیچ ها امکان تغییر تراز ستون بر روی فونداسیون را نیزایجاد می کنند .پس از بستنن پیچ ها فضای خالی بین بیس پلیت و فونداسیون واطراف پیچ ها با مخلوط گروت پر می شود.

 

 

سامانه جامع تحلیل و آنالیز سازه های پیشرفته (نظام مهندسی کل کشور)

کلیه شهروندان ایرانی می توانند در طول شبانه روز(۲۴ ساعت) از طریق واحد پاسخگو آنلاین سامانه جامع تحلیل و آنالیز پیشرفته پاسخ سوالات خود را دریافت نمایند.
09300031400 پاسخگوی تلگرامی به زبانهای فارسی ، انگلیسی، فرانسه ، عربی، ژاپنی

Check Also

آشنایی با روش نمونه گیری بتن

نمونه گیری بتن تازه و سخت شده (Concrete Sampling) روشی معمول و در عین حال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *